S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Thursday, October 13, 2016

Komik satu mukasurat: Taste lelaki kacak






*    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *    *


Hey guys...



Tajuk tak berapa kena dengan apa yang aku nak sampaikan dalam komik ni tapi aku malas pikir. So, sebenarnya aku nak cakap pasal perangai Homo sapiens a.k.a. spesis manusia. Semua benda tak kena, semua benda kita nak komen (aku assume at certain points of our lives, semua orang pun macam ni..haha). Boleh baca sendirila kat atas..



Laptop aku rosak, Windows corrupted so sekarang hantar kedai. Balik rumah, internet plak takde so ini jela keje aku. Haha..



Enjoy the one page comic, folks..!



Jyaaaaannn..~



10 comments:

  1. hahaha betul sangat ni Lee. padahal rupa tu subjektif kan. but being a human memang semua tak puas hati, ada je tak kena mcm la kehidupan sendiri perfect sgt. sbb tu aku selalu jln tunduk sebab aku taknak tgk org nnt aku ter judge wakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaaaaannn.. Well, Homo sapiens, they're everywhere.. XP

      Hmmmmm, aku takdela tunduk bawah tapi ushar angin, selalunya..haha..XP

      Delete
  2. Handrawn ke ni Lee??
    Regardless, lawa gila!

    Bab mulut manusia ni klau nak explain boleh buat novel, siap adaptasi filem lagi betapa manusia ni xpernah berhenti mengata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, encik tangan yang lukis..
      Maceyh..!

      Mesti meletop novel sebab orang2 kita memang suka novel2 macam tuh.. Hahaha, there are more like this to come..! Hmmmmm.. UvU

      Delete
  3. Indeed.

    Kalau salah sorg tak berapa ada rupa aku otometik fikir dia tu mesti kaya. Hahahaa nampak tak pemikiran kuno aku di situ.

    Lee, jom dating?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..setakat ni aku baru jumpa sepasang yang husbandnya kacak, isterinya biasa-biasa aje.. And aku tak assume ape2 tapi aku rasa macam aku masih ada harapan untuk dapat lelaki kacak jugak..hahaha..

      Eyh? Hahaha, jom, kita dating ramai2..! >v<

      Delete
  4. Hmmm... ada jugak yang jenis pantang bila tengok orang lain kena puji sikit, mula rasa tak puas hati dan tak boleh terima, padahal orang tu takde masalah dengan dia pun... apa masalah orang macam tu pun tak tau laa... anyway, cantik tu perkara subjektif. Lain mata, lain la penilaian dia ;3

    Nice art Lee-kun! Ko hensem! X3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Plain-sama, sebetul-betulnya..! Aku ada kawan macam tuh.. Mungkin dorang rasa dorang kurang lawa dari aku, dorang dok attack aku punyer physical yang lain.. Pahtu kalau aku buat apa2 sikit yang orang lain puji, nanti dorang condemned aku kot lain plak.. Aku tak kacau hidup dorang pun..huhuhu.. Sedih ada kawan macam ni tapi aku terima..small the matter.. XP

      Yes, beauty lies in the eyes of beholder.. UvU

      Delete
  5. Dulu aku macam ni jugak, skeptik bila tengok pasangan lovey dovey apatah lagi bila nampak tak padan.
    Sama-sama cantik/kacak akan dikata memilih rupa.
    Perempuan hodoh lelaki kacak akan dikata perempuan tu kaya,
    juga lelaki hodoh perempuan cantik akan dikata lelaki tu kaya.

    Tapi kini tidak lagi selepas kena tarbiah dengan rumet aku.
    Dia kata, "mungkin yang cantik bukan hanya di muka, tapi di hati"

    Aku ni, muka pun tak, hati pun tak. Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula kan.. bukan ko sorang so don't be too hard on yourself.. aku pun dulu camtuh tapi aku start train otak aku, not to be judgmental or skeptical..

      Samela, at least rupa tak lawa, aku nakla hati baik..huhuhu..

      Delete