S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Monday, March 5, 2018

Kenapa main basketball?

Hai guys, assalamualaikum dan salam sejahtera..


Sorryla kalau post kebelakangan ni pasal basketball jek. Memang aku berbasketball jek sejak kebelakangan ni. Takde melukis-lukis atau buat komik strip pun. Nanti aku balik kampung. Doakan aku rajin nak melukis dan buat komik sikit.


Dalam post kali ni aku nak cerita sikit sebab aku main basketball. Sebab terbesar adalah sebab aku terpengaruh dengan komik sukan yang famous tuh, komik oleh Takehiko Inoue, komik Slamdunk. Masa tu aku masih berada dalam tingkatan 2 ke 3 entah, masih mentah..hahaha. Watak kegemaran adalah Mitsui. Sampai sekarang pun aku guna no. 14 disebabkan Mitsui. Ye, aku tak tipu, aku memang terpengaruh dengan komik, in fact, sangat senang terpengaruh..hahaha.


Tapi aku masih tak bermula main basketball lagi even aku dah suka gila dengan sukan basketball. Hanya bila masuk zaman universiti, buat degree, baru ada peluang nak main basketball. Aku join team kampus aku, aku tinggalkan sukan memanah dan trek. Dan aku tak menyesal sikit pun sebab basketball dah bagi aku macam2 kepuasan..walaupun sekarang team aku cuma team belasahan.


Pada aku, basketball adalah sukan yang sangat fun. It's a team sport. I love the team spirit, being in a team, feeling you're needed and you need others too to get the game on. Dan aku sangat terpikat dengan macam-macam skill macam-macam (yes, you read it right) yang ada dalam sukan ni yang obviously tak perlu pun untuk sukan memanah dan trek..kekeke..


Banyak lagi sebab tapi sebab yang paling memberi kesan aku dah cerita. So sekarang aku nak sambung citer pasal game.


Jumaat lepas game kitorang yang ke-7, kemenangan ke-2..so pandai2lah kira berapa dah kekalahan. Kekeke. Takde nak cakap banyak cuma nak post highlights of the game. Nak post kat ig malu..hahaha..






















Game yang kitorang menang bolehla buat highlights. Kekekeke..


Later peeps.




9 comments:

  1. Aku play semua short clips kat atas ni, bersemangat team Titans! Ahh jeles aku dgn org yg ada bakat dlm sukan :'3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakat boleh dipupuk....aiceyhhh.. UvU

      Jom bersukan..! Kekeke.. XP

      Delete
    2. Kalau ajak bowling aku ON :'D

      Delete
    3. bowling aku ok2 jek...hahaha..tapi takde hal kalau nak bowling.. UvU

      Delete
  2. hehehe
    Slamdunk memang famous 10 tahun lepas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula...kalau tanya sekarang tak ramai tau..sob sob

      Delete
  3. weh aku pun tengok slamdunk dan terpikat dengan ke-macho-an basketball. Tapi aku memang bukan sport punya orang. haha. cool seyh kau main basketball hehe. keep it up

    ReplyDelete
    Replies
    1. cool nak mampos weyh.. aku berangan nak jadi mitsui 14..hahaha..
      will do will do.. UvUd Thanks..

      Delete
  4. permainan yang menyeronok..

    saya dah lama dah bersukan secara agresif.

    sukan dengan berjalan kaki sahaja setiap hari.

    ReplyDelete