S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Saturday, June 21, 2014

Jom pilih tembikai yang best..! ^^v





_______________________________________

Eheeee..

Aku tak berapa pandai pilih tembikai. Hari tuh nak pergi picnic, aku pilihla (bukan pilih pun tapi aku main ambik jek sebab nak cepat) sebiji tembikai ni tapi tak manis dan tak merah pun..huhu.

Nak share sikit tips-tips nak pilih tembikai..
   ~ pilih yang berat walaupun saiznya kecil berbanding yang lain.
   ~ pilih yang kulitnya nampak berkilat, tandanya dah matang
   ~ pilih yang kalernya pekat, lagi manis
   ~ pilih yang line2nya rapat2, lagi manis
   ~ pilih yang tangkainya berlingkar, manis lagila gamaknya
   ~ pilih yang kalau kita jentik2 ngan jari tuh mengeluarkan
      bunyi macam bekas yang kosong..taktau sebab apa..ehe..XP

Hmmmm, tu jela yang aku tau. Kalau salah betulkanla ye.. ^^ Tapi walaupun dah tau, tetap tak reti pilih..hoho..!

6 comments:

  1. senang jer nak pilih tembikai... hua hua hua

    ReplyDelete
  2. oh patutlah ramai je dok publish entry yang ada kaitan dengan ayah/bapa/father je lately... sempena hari bapa la kan... heheh ^^

    tembikai? dah lama tak pekena tembikai... ;3

    ReplyDelete
  3. Hahahaha...selalunya aku lepaskan tugas memilih tembikai kpd org lain supaya kalau salah pilih, boleh bahan orang tu...hahahah

    ReplyDelete
  4. Tembikai kalau aku pilih memang kasi tangkai berpintal, kering. Memang nice punya lah. Nalla..

    ReplyDelete
  5. wooooot, pecer? dah viva? ;3

    btw, join my contest? Isi Buih-Kata Komik #2!!!
    Contest tamat pada 10 Nov 2014, winner gets a T-shirt with my print-design~ XD

    ReplyDelete
  6. pernah pilih tembikai, ambik sebiji baling atas lantai tesco, splat!

    ReplyDelete