S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Monday, April 9, 2018

Perasaan nak kahwin, pernah ada tak?

Assalamualaikum dan salam sejahtera, salam satu Malaysia..!


Kekekekeke.. bahang nak merosakkan undi...ehemmm, maksud aku, bahang mengundi dah mula terasa tapi walaupun kata muqaddimah aku sebegitu rupa, aku bukan nak bercakap pasal politik.. Baca tajuk pun dah obvious kan..


So, korang pernah ada rasa nak kahwin dengan sesiapa? Ye, perasaan nak mendirikan rumah tangga, nak menamatkan zaman bujang dan hidup berdua? Ada? Bagus2.. Aku belum ada..hahaha..walaupun umur dah hampir sebaya dengan anugerah juara lagu (AJL)..


Takde, this post is actually triggered by a status posted on FB of my friend, a way younger friend. Status dia berbunyi macam dia berdo'a supaya tahun ni tahun last dia membujang.. Dia (she) baru 24 tahun.. Jadi, itu yang membuatkan aku berpikir, kenapa aku  masih belum ada perasaan nak menamatkan zaman bujang tuh? Huhuhuhu.. pelik kah aku?


Kawan aku ada tanya, kenapa orang macam aku yang ada keluarga asas yang kukuh taknak kahwin? Sabar..rephrase that please.. Aku bukan taknak kahwin, BELUM rasa nak kahwin.. Sapa taknak kahwin oiiiii.. XP


Perhaps I'm already contented with my life now. Some say, I still have a lot of single friends as well so less lonely? Well, not all the time I'm with them.. I have my basketball, I can draw and sleep as much as I want.. I can support myself.. I have loving father and mother whom I shall repay their kindness for raising me up so fine till now.. *shrug* Bottom line is I value the present rather than thinking about the unsure future.. Rahsia Allah.


Yes, kahwin ibadah.. Forget not, kerja pun ibadah, berbakti kepada orang tua pun ibadah.. So, apa yang aku kurang even if Allah kata aku tak kahwin sampai ajal aku sampai? Haaaa, well, jodoh matter doesn't bother me that much but I pity my parents..


Tapi aku ada suka orang..two years younger than me.. *sigh*. Oh, btw, aku berdo'a pasal jodoh ni dan dalam do'a pun aku minta jodoh aku sampai pada masa yang sesuai, bukan cepat-cepat..Kekekeke.. Nampak tak, aku belum ready nak give up my single life. Aku baru abeh belajar, baru nak tengok dunia..belum mau tengok muka husband 24/7.. Hahaha, gurau-gurau.. Serius benar..LOL


So, korang da pernah rasa nak kahwin? Yang dah kahwin tu diam-diam sane..! XP


Later peeps.


Since takde lukisan, aku belanja gambar sendirilah, jadi model spek and jam.. Jangan kecam, muntah takpe..hahaha.. XP



P/S: Sape berminat, isi borang. Syarat wajib, ada Honda..wakaka.. XP




10 comments:

  1. Okay, jawapan aku untuk soalan pada tajuk entri ini: Tidak pernah ada.
    Jawapan/komen tambahan: Berpacaran (couple) pun tidak pernah :"D

    ReplyDelete
  2. ya..memang ada rasa nak kahwin,but its not the time yet..banyak lagi komitmen lain senanya...nak belajar lagi...but cuya pun crush kat budak dua tahun muda!kekeke

    ReplyDelete
  3. Wahhh..ingatkn u nii laki2 perempuan rupanya..yahooo..☺😊😀😁😂😃😍😙😘😚

    ReplyDelete
  4. Tak update blog ke lee kun ?

    ReplyDelete
  5. baru2 nie ada perasaan nak kahwin haha~ mungkin sbb dah lama bercinta .. apapun nice sharing, sy baru follow awak..

    ReplyDelete
  6. samaaa hahaha tapi nak ckp tak pernah datang perasaan nak kahwin tu tipu, cuma tak fikir sgt. kadang2 tgk org lain happy, rasa jg la nak, tp takut juga marriage life ni. apapun, betullah jodoh tu urusan Allah. jadi jgn risau :). Pernah skali mimpi tgh bersanding hahahahaha tapi tak nampak lahh pulak muka shuben. heii lah mainan betui. so far, tak fikir sgt, banyak lagi benda lain nak fikir hehehe. kena cari ilmu dulu hihi

    ReplyDelete
  7. Aiseymen, takde Honda.. kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Umur 25 tahun... Pernah ade la rasa tue... Tp bile dh melepasi umur tue... Dah x de ape2 kecuali... Kalo sakit dan nampak ade budak kecik... Baru keinginan tue ade balik... Hahaha... Tp itu aku la... Org lain... X sure.. Aku doakan semoga kawan aku ni berjodohan dengan org yg baik2 dan sesuai dengan dia... Insyallah... Yg baik itu selalu lambat..

    ReplyDelete
  9. ada jugak kadang2.. bila nampak baby comel x meragam. hahahaha

    ReplyDelete