S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Sunday, July 10, 2016

Snippet Raya




Salam Syawal guys..!
First and foremost, Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin, tulus ikhlas dari aku..



Aku dah kat Shah Alam, pagi tadi sampai rumah.



Since dah lama tak update blog, aku nak share sikit pasal raya aku. Sikit jek.. Raya was fun but as usual, tiring.. Raya tahun ni, adik aku takde sorang, beraya kat Jepun..yang lain ada..
Korang punya raya macam mana? Best?



Aku nak share gambar sikit2 pasal raya aku tahun ni. Let's start..!



Pelita Raya


Tahun ni sempat pasang pelita.. Hohohoho..!



Kuih and Juadah Raya


Sempat buat kuih raya yang simple-simple jek tapi dah selamat dalam perut so takde gambar. Kitorang buat samperit, tat nenas and suci dalam debu. Kuih raya favourite aku are samperit, batang buruk and kuih tradisional macam kuih kapit/karas and bahulu..! Tahun ni tak puas makan kuih raya or ketupat. Aku makan ketupat pulut 3 biji jek raya tahun ni, tu pun raya kedua.. *sob.* 



Baju Raya


Tahun ni baju raya kaler purple, kaler tema USM, universiti kesayangan aku.. Hoooo'ooooohhh..!



Duit Raya


Tahun ni aku dah kena memberi duit raya..hohohoho.. Rasa excited seolah-olah macam aku yang dapat duit raya. Owh, aku masih juga lagi dapat duit raya.. Ayah bagi..ehehehehe.. Special case tahun ni.. UvU



Beg Raya



Aku memaksa diri untuk beli handbag raya sebab taktau nak letak sampul duit raya banyak-banyak kat mana.. Hahaha, alasan tak kukuh..



Jam Raya



Semalam, Sabtu, kami gerak pukul 12.30 tengahari dari Yan Kechil, Kedah, pukul 3.40 pagi tadi baru sampai. Tapi along the way adala singgah 2-3 tempat, beraya.. Tapi still, traffic was so bad.. =_=''''' Dah lama tak merasa jam macam ni. Last jam paling teruk adalah selama 10 jam dalam kereta dari Kedah ke KL. Sepatutnya ambil masa cuma 5-6 jam sahaja. Haisssshh, membazir masa betul..



Road Tax & Insurance Raya 


Sebab road tax and insurance kereta aku kena renew bulan 7 ni, bulan Syawal/raya, so, aku kira hal ni juga adalah hal raya..!




The best thing about raya is menghabiskan Ramadhan dan sambut Syawal dengan family. I'm a family guy.. Macam manala kalau dah kawen nanti, kena berebut nak balik raya kampung sapa ke? Haissshh, I wish my husband to be is Kedahian.. that is if he exists.. XP




Pssssttt, takde sesiapa nak jemput aku pergi beraya ke rumah ke? >v<d








18 comments:

  1. Ambui.. Selamat hari raya Lee. Maap lahir batin. Senang-senang nanti post la duit raya kat aku sekeping dua..nyahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya, Day..! Ahaaaa, dah abeh daaaaahh.. Too bad.. XP

      Delete
  2. Selamat Hari Raya Lee. Kat tempat aku, raya tahun ni raya dalam hujan. Pelita2 aku bertutup dengan polisterin cups supaya tak dibasahi air hujan. Namun begitu, raya tetap meriah dengan gelak tawa bersama sanak saudara ;3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuuuuhh..hujan jugak kat kampung aku tapi masa pagi raya pertama so pasang pelita takde hal.. Hmmmm, kemeriahan tu yang kita nak..! ^^

      Delete
  3. slmt hari raya! meriah kan raya kalau ada pelita. nasib roadtax aku hujung tahun fuhh.yes, raya is about family and food hehe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya..!! Meriah2, tapi tak puas..guhuhuhu.. Haaaah, kompol duit dari skang..XP Yup..! So true.. UvUd

      Delete
  4. Selamat hari raya lee-kun. Maaf zahir batin.
    Alaa... tunjuk la gambar pakai baju raya satu. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya, Amna..! Maaf zahir batin..! ^^

      Alaaaaaaaaaaa...takde gambar senunuh.. Jap, takde gambar pun.. XP

      Delete
  5. Bestnya raya pasang pelita!
    Selamat hari raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best..! Tambah2 bila berlumba2 dengan jiran, sape lagi cantik and banyak..XP

      Selamat Hari Raya, AEIOU..!

      Delete
  6. Selamat hari raya Lee-kun.
    Sorry lambat wish sbb sibuk sikit raya ni tolong famili pindah rumah.

    Bila kau kata 'jam raya' aku ingatkan jam=clock/watch. Kau beli jam raya ke ape...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat..selamat..! UvU

      Takpe, takde hal.. Raya sebulan.. UvUd

      Hahaha, masa aku menaip pun aku dok pikir benda yang sama tapi aku tak layan pemikiran aku tuh.. XP

      Delete