S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Thursday, August 18, 2011

MAX 24:7...just another peace of my mind.

Apesal entah aku nak tulis pasal ni..huuu..


Aku nak tulis pasal benda lain yang lebih menarik..sebab kesian kat mereka yang memfollow aku..huuu.. So, disebabkan beberapa kerat follower, aku nakla tulis something yang berfaedah tapi nak wat camner, aku tak dilahirkan untuk menulis..melukis mungkin..huhuhu.


Okeyh, semalam ada orang post video MAX 24:7 kat wall facebook. Aku tryla tengok sikit, x dapat nak load penuh sebab berukband buat hal semalam. Dia tamaw bergayut.


Hmmm, as an optimistic person, I should say we should give these guys a chance. Aku tak baper layan K-pop so aku ase aku boleh bagi non-bias opinion.


Gaya dorang ada, of coursela, mesti ada person yang in charge benda2 alah tu, manager dorang ker, perunding imej dorang ker. Style pun not badla. Looks? Okeyh, ada yang ensem, ada yang cute, ada yang bese2 jek (aku lagi ensem kot).. Aku tanakla gune perkataan2 yang x best didengar di sini yang rata2 orang anti dorang ni guna.


Silap pertama dorang is dorang claim dorang K-pop..what ever that 'K'-pop meansla kan, walaupun dorang defends that 'K' doesnt means Korea. They should reclaim yang dorang M-pop, for example VIP. Aku ase peminat Malaysia leh terima sebab lagu dorang okeyla, boleh tahan, walaupun takla segempak K-pop yang memang gempak. (In my opinion, aku just dengar Big Bang jek so aku ase Big Bang memang gempak..) Aku ase lagu dorang lehla juga nak kata cam lagu2 sesetengah group K-pop yang memang menjadi kegilaan ramai..walaupun aku ase cam bebudak punyer lagu.. Well, preferences berbeza kan..


Silap kedua bila dorang apply gaya K-pop x kena tempat. Nak jadikan K-pop references tak salah. Wat rujukan jela, dalam masa yang sama selitkan Malaysian origin sikit2. Dulu ada jek group2 kat Malaysia ni yang gempak cam KRU..Aku ase dorang lehla kata sama level ngan K-pop, lebih lagi aku ase. Nak ikutkan dorang ada juga gaya2 K-pop tuh tapi ramai jek peminat, ramai giler kot..and aku ase takder pun yang bandingkan dorang dengan K-pop.. Tatawla kalau zaman berbeza. Tapi macam VIP, ada style, ada gaya, aku suker jek walaupun aku tak follow.


Apa maksud tak kena tempat kat sini is...come onla, kita memang taw kan yang x semua artis Korea original, ramai plastic okeyh..dorang pun mengaku gak kengkadang, dah jadi macam kebiasaan dah. Dorang nak wat dorang punyer muke camner pun bolehla, nak chumil ker, ensem ker, jambu batu ker, durian ker, ape2 jela..x kesahla. And disebabkan muke yang takder cacat cela tuh, gaya ape dorang wat pun orang akan suker. Korang suker tak kalau TOP Big Bang tuh senyum sepetkan mata (walaupun mata memang dah sepet) wat ala2 kuchen..? Suker tak suker tak? Suker kan..hahaha. Cute cam kucing ker, macho ker masculine ker ape jela, semua orang suker. 


Masalah kat sini is gaya tuh berpadala dengan diri kite. Kalau ase diri kurang ensem, watla gaya macho, takyahla wat gaya jambu and manja2, serahkan gaya tuh pada orang lain. Korang tak perlu ensem giler untuk nampak macho and cool. Apa yang aku nampak dalam vids group ni okeyla, gaya pelbagai, ada yang macho, ada yang cute2..tapi biar kenala. Kalau tak ensem tetiba pi buat love letak kat dada yg dekat ngan jantung tuh memang nak kena somethingla kan..huu.. Sebab gaya tuh memang dibuat2, jadi x nampak natural kalau tak kena dengan diri kita. Lainla kalau memang semulajadi gaya macam tuh, tak pun korang memang actor yang bagus.


So, guys, try harder eyh coz people out there are comparing u guys with K-pop, jangan dok kire nak glamour jek walaupun glamour cara negative. Lagu maw sedap and gempak, tarian mesti power, plus korang kena cari identiti sendiri yang last2 orang takkan kata dah korang tiru sebijik sejiban K-pop. Korang tetap ada peminat kan, jangan kurangkan peminat, tambahkan peminat eyh. Mana taw ni salah satu evolusi M-pop.. So, I may say we should give them chance to prove themselvesla.


Pompuan pnyer group aku tanak bagi pendapat ape2, no comment.

2 comments:

  1. hahahahah...NICE~
    ak blurr npe ttb ko buat entry ni...ak ad bg link...tp mls nk serabutkn wall nad...ak bg kt msg n tag few frens yg gile kpop...tk tag ko sbb ko tk dgr kpop kn..tp ad la ak komen kt member2 ak tu yg mmg sume pn ANTI gile2 la..

    ni komen ak kt msg kitorg tu~

    senanye tkde la isu KPOP ke hape..sbb klu tgk, english pn start dlu zaman2 boyband BSB..yg dance lak NSYNC...men band pn byk....tp ak tk taw la asal kali ni mmg org relate sgt ngn KPOP...
    sbb mmg nmpk sgt tkde identiti...esp yg 24/7 gula2 ngn POP tu..sbb siap autotune...

    ak rs klu dorg train btol2...dah berkualiti bru kuar..tkde la org kutuk sgt...ni nk wat dance group...tp dance tk synchronize...pulak tu ramai2 dalam group...nk synchronize utk 2 3 org pn amek mase...ni plak utk ramai2...

    oh..tp yg 24/7 tu mmg poyo la sbb penah state keindahan pop..hahaha~

    ReplyDelete
  2. hahaha..that's wut i meanla kan..

    tapi apa kite taw masa depan..huuu..
    kalau dorang betul2 berbakat, kekalla dalam industri kite..

    kala setakat nak wat gempak jek..tatawla..huu

    ReplyDelete