S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Sunday, April 1, 2012

Never give up..! ^^

Salam..

Aku update lagi..haha..!

Korang pernah rasa putus asa terhadap sesuatu? Well, korang dah cuba bersungguh2? Cuba lagi? Cuba dan terus cuba lagi tak????? Aipppp! Apa cepat sangat putus asa ni.. Tamaw2..tamaw camtuh.

Jangan cepat putus asa..sebab kalau x cepat putus asa, insya-Allah kita akan dapat sesuatu daripada usaha kita yang tak pernah putus2 tuh. ^^

Macam aku, aku tak pernah putus asa dalam melukis, terus melukis dan terus melukis. Bermula daripada lukisan yang entah apa2 sampaila ke sekarang. 


Aku banyak merujuk dulu. Antara anime terawal yang menjadi rujukan aku adalah Cardcaptor Sakura, Gundam Seed/ Destiny dan Slam Dunk. Aku belajar lukis lelaki muscular daripada Slam Dunk. Banyak lukisan aku dulu ada unsur ketiga2 anime ni. Paling terbaru, aku rujuk anime Uraboku. Dari situla aku dapat style lukis lelaki2 ensem dan chun2.. Lelaki chun? Apeeekah? Abaikan..

Tapi sekarang aku dah mula lukis ikut style aku sendiri. Aku dah tak rujuk mana2. Tapi ada juga orang cakap, lukisan aku ada pengaruh manhwa. Ada jugak kata macam tiru lukisan manga-ka Jepun. Tak kesahla kan, yang penting kita improved.

Takde bakat takpe, kena usaha lebih sikitla. Kalau dah ada bakat tapi tak gilap pun takkan ke mana. Macam adik aku cakap, 

minat + usaha : BAKAT! ^^

Bawah ni adalah hasil usaha aku yang tak pernah putus.



Selang masa kedua-dua lukisan adalah setahun 3 bulan. Sebelah kiri aku lukis masa Dec 2010 dan sebelah kanan aku lukis semalam. Boleh nampakla bezanya. At least dah kurang tajam2..bahaya wooo..hahaha.. XP

So kengkawan, jangan putus asaaa! Gambaruzoooo!!! Yossshhh!

10 comments:

  1. gile hensem..ak chop yg latest..haha

    ReplyDelete
  2. Weee.. Terasa pulak.. Memang selalu pun give up bila lukis doodle ni.. asyik x cun ja.. Majok! Tapi sehari 2 ja.. esok bila boring lukis lagi :P

    ReplyDelete
  3. haaa,, waa .. naik smgt kembali,, ekeke ... hadi xtau la tuu bila pulak,,, kui3,,

    Bleach Anime dah tamatttt .. *iklan jap. ..

    ReplyDelete
  4. yup! dun be give up...

    encem la anime tu...
    err.. lukis guna apa ek?

    ReplyDelete
  5. haha, untungla ko tia, ko yg tngk first so dpt chop dl..hehehe..

    adeyh, pengsan lagik abg jonni ni.. *tepuk2 muka*

    MD, xper nak majok tp kejap2 jek, jgn lama2..hehe.

    Hadi, bagus, itu yg kita maw, bersemangat! hehe.. Eyhh, ye ker? Ada org kata memg dorg nk tamatkan cpt2..tataw plak dah tamat..huu.

    Hanamiko Sakura, chumil name! Btw, atas ni lukis guna Paint Tool SAI pahtu kaler ngn Ps3..^^

    ReplyDelete
  6. My dearrrrrrrrrrrrrrr!!

    Thanks for the post.

    Memang aku laaa tu yg agak putus asa nk asah balik skill melukis aku, sbb bila aku lukis aje, sakit lutut tgk artwork sekarang, dah x cantek cam dulu masa study (byk masa kan). uuhuxx.

    blk keje aje, rasa nk baring je, mood melukis xsampai2. last2 aku lak gi tgk komik sume. hehe.



    aku akan cuba slow2, lukis satu figure sehari ke apa.


    Sensei sama!!


    (state: over dose excited)

    ReplyDelete
  7. Most welcome.. ^^

    Alaaa, sikit2la..hehe, lama2 dtgla balik bakat tuh..xper, tngk komik pn bleyh buat mood dtg..kalau aku rasa malas, aku layan anime jap..pahtu dan2 smangat meluap2..hehehe..

    yoshhh, ganbatte ne ~~

    sensei-sama jane o..senpai da.. XP

    ReplyDelete