S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Saturday, March 31, 2012

Guna curve dalam MS Paint buat doodle

Salam..


Aku nak share sket camner aku buat doodle menggunakan MS Paint.. Aku guna curve tool jek. 



Korang taw camner aku utilize curve ni..? First, kena taw camner curve berfungsi. Kalau dah taw bagus, kalau tataw tengok bawah.







Okeyh, sabar2..

Tu the simplest part of doodling ikut cara akula..

Skang, mari mendoodle! ^^



Dah jadi pun..!
Last sekali padam mane tanak..
SIAP! ^^

Aku cuma utilize tool yang ada..
Kalau korang selalu practice,
macam2 doodle korang boleh buat..

Camni ker..

Ni aku lukis pakai MS Paint tapi colour guna Ps3..

Ni ker..


Ni pun lukis guna MS Paint tapi colour guna Ps3

Nak tengok contoh lain, klik pada kepala kucing hitam yang ada tulis 'doodle' kat atas..

Kalau rajin lagi..
korang boleh buat lukisan macam ni..
malah boleh warna sekali..
Yang bawah ni semua purely made with MS Paint..







So, selamat mencuba! ^^

6 comments:

  1. terkesima sebentar.. WOW! guna MS paint bleh buat camni.. MD pun guna paint gak tp x lawa pun.. Ni kes xda bakat ni (=___=')

    ReplyDelete
  2. cantik... rajinnye gune MS paint. saya maleh nak mengklik2 tu yang sampai sekarang lukis pakai tangan =_=

    ReplyDelete
  3. tergolek jatuh gunung .. waaaa!! comel!

    ReplyDelete
  4. MD, percayala..boleyyy.. adela bakat tuh, kalau xder x reti langsung nak lukis..hehe..

    abg jonni..abg jonni! aissshhh, pengsan plak dia..sy x bersalah..

    gunung daik ker? hehe..tq2.. ^^

    ReplyDelete
  5. fatinlea..huhu, org kata 'beauty is pain'..XP

    ReplyDelete