S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Thursday, October 1, 2015

Kehidupan di kampung adalah seperti syurga bagi hantu buah-buahan


 






*    *   *   *   *    *    *    *    *    *    *     *    *    *    *     *     *   *    *     *     *     *



Yooooo... ^^



Yup, aku tinggal di kawasan kampung di Kedah. Walaupun rumah aku tak dikelilingi sawah tapi kampung aku penuh sawah.



Salah satu keseronokkan tinggal di kawasan kampung, boleh makan macam2 buah secara percuma.. Hahaha.. Well, aku seorang yang mudah digembirakan oleh makanan dan ye, aku hantu buah.. Dan ketika aku melukis panel2 di atas, ada jiran datang bagi pelam..heee..



Kedua-dua tok aku plak rajin menanam Ada nenas, pisang, limau, betik, pelam, nangka..Uish, heaven betul.. Ditambah plak dengan jiran2 yang jugak rajin menanam dan ada yang ada kebun sendiri. Selalu jugakla tempias2 buah barang 3-4 jenis. Memang hari-harila makan buah-buahan yang berlainan dan best2..



Baru-baru ni ada karnival orkid dan tani kat pekan. Aku minta mak and ayah beli pokok kedondong nak tanam kat umah. Beberapa bulan lagi berbuahla tuh. Haisssh, kalau macam main Farmville kat fb tu kan best, boleh accelerate masa bagi pokok tu cepat berbuah..haha..XP



Sekali lagi aku tekankan, aku sangat sukakan buah especially kedondong dan salak.. Haish, hanya tuhan jek faham perasaan aku.. Lagipun bagus suka makan buah-buahan ni, banyak khasiatnye...eheee.. 



Ni tak masuk citer musim buah lagi..



Ada yang terasa iri hati tak dengan aku? LOL... XP



13 comments:

  1. Hahahaha mata aku pun turut bersinar sama di setiap panel. Beruntung kan jadi org kampung, duduk di kampung dan dikelilingi jiran yg baik budi dan penuh kasih sayang?

    Aku pun suka makan buah-buahan. Dulu kg aku byk pokok jambu dan belimbing, maka aku pun selalu jadi monkey. Hahaha panel strawberi tu kelakar ^_^

    btw, hang kedah tang mana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup..bolehla cakap macam tuh..hehe..

      Belimbing and jambu, jambu batula, pun my fevret jugak..ehehehe..XP Hamboih.. Aku kecik2 dulula rajin jugak jadi monkey.. Kekeke..

      Cek kedah tang yan Kechik, dekat dengan Gunung Jerai.. Hang kedah gak ka?

      Delete
  2. Sampai part ciku je aku dah kecuq ayaq liuq...
    Tak nak jemput aku ke rumah kau ke?
    Hidang ciku pun dah okey dah, walaupun aku tak kisah kalau ada pelam, strawberi, nenas, pisang, betik...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owwwhhh..hantu ciku kaaaa? Maila..tp habaq dulu naaa, aku nak kena pi mintak dulula buah ciku dan semau buah2 tuh, bukan orang nak bagi hari2..haha..XP

      Delete
  3. kendodong tu buah amra kan? jangan gelak kalau salah haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp..!! Betui2.. nak sebut buah amra tapi tak pasti ejaan macam mana..eheeee..XP

      Delete
  4. bestnya peminat buah.. aku plak suka makan durian jer.. itupon xdelah beria..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada je orang tak minat buah.. Xpe2, preference masing2.. >v<

      Aku boleh tibai durian banyak2 tapi kalau sampai nak mencari beria memang takla..ehee..

      Delete
  5. Woahhh lawanya hang lukih dan kaler buah2an tu semua Lee~ :3

    Aku paling suka musim mangga Harumanis (April - May), sedap ooo makan sejuk2, slurppp~ ;3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eheeeee...sebab aku enjoy buat tuh..XP

      Owwwwhhh, yang memg heaveeennn..!!! >v<

      Delete
  6. Untunglaaaaaa.. Rumah Ankel ada kelapa sawit ja..

    ReplyDelete
  7. Tak beqarapa bak minar buah, tapi minat tengok ^^ .. cheq nal habaq, cheq ppon org kedah .. suka tengok hampa lukih gambaq. Lawaaaaa :D
    kali pertama jejak tangan kat sini.
    http://kimchaa.blogspot.my

    ReplyDelete