S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Tuesday, April 19, 2011

Day 1: To the South, OFF we go!

Aku dah balik dari Johor.. It was a nice but tiring trip.. Watper aku kat Johor? Ada frenly match dengan staf Hospital Penawar. Dorang jemput staf HUSM gi sana and wat frenly match. Hmm, I shud say, it's actually a frenly match of HUSM and Unikl MTech.. Hehehe.. Apesal? Sbb kitorg bukan lawan dengan staf hospital tu pun, tapi lawan ngan player2 UniKL yang diimport..huuu. So, we can already guess the end for the match rite..? Hee, well, never mind that. We still had a fun game that evening. ^^b

Banyak yang aku leh share untuk trip kali ni tapi tataw nak share yang mane satu dulu. Well, meh susun ikut kronologi masa la ek.. The very first day after a long journey from KB was at the Hospital Penawar itself. Staff kat situ bawak kitorang round2 hospital dia. Memang cantik and I shud say it's like an elite hospital. Landskap, deco and service..dari luar sampaila ke dalam memang first class, almaklumla..private. Kitorang masuk banyak department and setiap department berbeza2.

What so interesting here is biler pengarah hospital cakap pasal vision dorang. Dorang actually nak bawa level baru dalam healthcare services. Nak sediakan perkhidmatan yang terbaik untuk pesakit. Padanla masa masuk melawat kat dalam tuh ase cam balik umah jek. Cantik, bersih...memang selesa giler. So, nila salah satu sbb diorang jemput HUSM. Mungkin di masa akan datang bleh bekerjasama untuk tingkatkan kualiti healtcares yang ade. Hmmm, dari segi praktikal...aku ase possible.. Tapi dari segi realitynyer..cam impossible. Naper? Sbb swasta and kerajaan.. Pkla, swasta untuk saper, kerajaan untuk saper? X benkrap ker kerajaan kalau nak cuba wat ape yang swasta praktikkan.. Kalau negara kite kaya..xder halla kan.. Ape2 pun, niat nak tingkatkan level health care services tuh memang murni.. Aku sokong jeee.. ^^

Sepanjang kitorang di bawah jagaan dorang, xder apela yang x kena. Makanan dorang sponsor and tip top, penginapan kat resort, layanan and sambutan yang dorang bagi memang a very warm and heart welcomingla.

Selesai trip ke hospital, petang tu adela frenly match. Kitorang pun readyla dengan hati yang terbuka. Aku memang cuak teramat dari pagi and aku taw ni bukan cuak yang aku selalu rase tuh. Selalu kalau aku cuak mesti ada something best nak jadi. Tp cuak kali ni lain rasenyer so u guys can say dat I already prepare for the worst..huu. Hmmm, 1st impression bile tngk player2 opponent.."Mude2nyer...! Cun and cantik dgn make-up segala bagai.." nak men bpeluh2 pun bermake-up2 gak..huuu. 2nd impression.. " Tengok skill dorang...mcm selalu main and bese main jek.. Banyak plak masa dorang nak training.." Kitorg ni training 2 hari jek..hebatla katakan..hehehe..

Kitorg diberitahu, tu staff hospital and refree plak diimport dari UniKL. So x kesahla kan, frenly je pun. Then sampaila satu part terpecah tembelang. Rupe2nyer sumer dak2 tuh student UniKL, memang player and team netball UniKL. Padanla kena belasah. Tapi cyusly speaking, dorang xla hebat mane pun. Team netball undergrads USM jaoh lagi power. Aku jadi GA and bola x banyak sngt smpai ke gol kitorang so aku ada banyak masa untuk tengok game dari position aku..hehehe. Hmm, mungkin team kitorang yang dah lama x men and x cukup training. Passingla teruk sumer pun..hehehe. And satu lagi benda yang obvious is refree berat sebelah.. Memang obvious. Tp simpan sendiri2la, frenly macth jek pun. Saje bagi can dorang menang, dorang kan tuan rumah, kalau kalah malula. Satu lagi sbb dorang da bagi layanan istimewa so kitorang bagi canla dorang yang konon2nyer wakil hospital tuh..menang.. Hehehe.. XP

Malam tuh dinner. Memang meriah gilerla. Makanan pun banyak and lazat2 belaka. Paling lawak biler sumer budak2 pompuan kat meja aku kena gi depan and menari, jadi backup dancer lak. Seb bekla lagu 60-an so kena mnari style 60-anla..goyang tangan sket2 dah. Yang lagi lawak, ade member aku rakam kitorang menari. Biler aku tengok balik vids tuh aku gelak guling2! Hakhakhak, dalam vids tuh nampak giler muke aku x ikhlas and malas yg amat nak menari..Hahaha! Padahal masa kat stage tuh ase dah bagi yang terbaik dah (terbaikla sngt)..kuikuikui.. XP

Malam kitorg x abeh kat situ lagi. Lepas dinner, bas bawak gi uptown, Pandan Uptown. Cam Wakaf Che Yeh jek.. Banyak jersi, baju2, beg2 tangan, kasut.. Seb bekla aku bukan kaki shopping tapi kaki window shopping. Kalau betul2 berkenan aku KIV dulu, gi window shopping kedai2 len dl, xder yg berkenan baru pth balik gi kat kedai yang memg berkenan tuh.. Sbb tula kdg2 sampi 3 jam jalan tp beli barang seketul jek, 2 ketul jek..hehehe. Mule2 malas nk ikut tapi alang2 dah smpi pergi jele. Saje jalan2 cuci mata yang dah x baper larat nak bukak ni..haha.

That's all for the first day. Tunggu the next day lak sbb aku nak share satu benda aku ase paling berkesan sepanjang aku gi Selatan. ^^b

P/S: Nak boh gambar tp malas nak transfer dari memory card..huuu.

No comments:

Post a Comment