S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Wednesday, June 8, 2011

Fw: Cintai dia yang mencintai kamu.

Cintailah dia yang mencintai kamu?
Hmmm..apekah? Korang percaya ker pada phrase ni? Kalau kita mencintai orang yang mencintai kita, kita akan bahagia? Betul ker? Tatawla, korang pikirla sendiri.
Pada aku belum tentu lagi. Mungkin sebab aku pernah lalui pengalaman ni, mencintai orang yang mencintai kita.
Memang akan bahagia......SELAGI hati orang yang mencintai kita tuh masih x berubah. Maksudnya dia tetap hati and perasaan dia kat kita sorang jek. Kalau x berubahla.. Tapi kalau dia berubah hati xderla bahagia dah..kalaula. Lenla kalau dia nak bertanggungjawab dengan perasaan cinta dia pada kita.
Maksud kat sini, lepas dah ejas and dapat, silelah jaga perasaan cinta anda terhadap pasangan anda. Janganla sewenang2nya dah buat orang sayang kita pahtu belah samberono camtuh jek bila dah xder rasa cinta. Tuh memang x gunala. Memangla perasaan xleh dipaksa tapi dulu yang kita paksa dia sayang kita xpe plak, xder bising plak.
Kat sini aku nak tegaskan, lagi perit kalau kita kecewa bila orang yang kite langsung xde perasaan ape2..buat kita sayang dia and lepas tuh tinggalkan kita..atas alas an dah x boleh sayang macam dulu. Lenla kalau kita yang cinta kat dia lepas tuh berpacaran, aleh2 dia kata dia xleh sayang kita.. Tu kira okeyla, at least kita yang memang sayang dia dulu jadi kita leh terimala.
Menjadi orang yang dicintai or mencintai x menjadi masalah kalau kita taw tempat kita di mana. Tapi pada aku, jadi orang yang mencintai lagi besar peranan dia.
Kalau kita mencintai seseorang, kita kena sedar, kita xleh paksa dia mencintai kita juga. Kalau kita dah luahkan perasaan kita and diterima, kita kena bertanggunjawab atas perasaan kita. Jangan jadi kejap2 nak, kejap2 tanak..taik kambing kola camtuh.
Satu lagi, mencintai x semestinya memperbodohkan diri demi cinta. Mentang2la kita cintakan dia, ape2 benda dia buat semua, baik ker buruk ker, kite lak terima jek, atas nama cinta la kununnn. Tuh bukan cinta, tu cindai namanya. Kalau hari2 kena maki, kena hentam, still nak bersabar demi cinta lagi ker?
Berpada2lah dalam cinta tuh. Ramai lagi orang yang lebih baik di luar sana. Kalau kita leh cintakan dia yang teruk ni, mesti kita leh cintakan orang lain yang lebih bagus. Cinta tuh milik Allah kan? Minta cinta pada dia, jangan pada orang. Kita mencintai ni pun Allah yang izinkan, Allah yang kurniakan perasaan tuh.
Jadi orang yang dicintai pulak, kenala taw batasan kat mana. Janganla permain2kan perasaan orang yang mencintai kita tuh. Mentang2la dia sayang kita, suka ati jek mintak macam2. Ketela, umahla, hadiah besdayla apela. Lepas dah abeh madu, suke2 ati jek campak sepah ke mana2.
Kalau rasa boleh sayang dia, bagilah peluang kat dia. Kalau rasa x leh terima, jangan mulakan apa2 pun. Jangan tambahkan kekecewaan dia. Lebih baik dia kecewa sikit sekarang daripada kecewa banyak di kendian hari.
Heh, melalut dah. Thanx to satu entry ni aku dah melalut. Sekian..

2 comments:

  1. ohmigosh anty...meh la KL kte mnum teh tarik sambil bersembangg..heheh..:)

    ReplyDelete
  2. tajuk die ade Fw ak igt entry ni forward dr sape2...rupenye still ur opinion...but soo true..huhu

    ReplyDelete