S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Sunday, July 3, 2011

Terbaik dari ladang..! ^^

Okeyh, terbaik dari ladang...! Eceywah!

Semalam aku balik kampung. Cam besela, skang kan musim buah-buahan. Macam2la ada, manggis, rambutan, durian, langsat baru2 lagi. Hehehe, memang bantai melantak x hengat duniala.

Ni yang seronok balik kampung, leh rehat2 kepala hotak yang serabut ni sambil makan2 buah. Sambil meninjau2 keindahan alam ciptaan Ilahi, cewah! Puitis plak.

Aku tamaw story panjang sebab nak share gambar sket2 jek yang aku sempat snap.
Meh kita browse satu persatu.


Ni nampak menarik and aku snap jek. Tok aku cakap ni buah mata itik, bukan xleh makan tapi kalau makan benak hati, Wallahua'lam. Wan aku kata kalau dah tua lantak pila nak makan pun. XP


Ni kalau sape tak kenal memang melampaula kan. Eh, okeyh2? Memang akan ada yang tak kenal..haha. Ni bunga kantan.. Kantan ni!! (senang jek dalam bhs Jepun..ahaks!) Yang ni dah kembang, cantik kan..boleh makan. Kalau buat laksa ker masak asam pedas ker kerabu ape2 ker...bak kata rumet aku..PERGHHHHH!!!! MANTAP!!!!


Ni nenas, pineapple..eceyh! Ha? Apesal daun dia pelik? Memangla sebab tu bukan daun dia. Aku nampak nenas ni tok aku himpun kat tepi pasu bunga atas tanah. So nak bagi gambar lagi cantik aku pun angkat nenas tuh and letak kat atas pokok hiasan ape entah tok aku tanam. Hehehe. Nenas ni cuma sebesar penumbuk aku jek and manis giler!! Buat rojak pun sodap! Sedap2!!


Hehehehe, ini xleh makan. Tapi sebab menarik perhatian aku pun snapla, feymesla dia kejap. Ni namanya pokok bunga api. Hah? Takder api pun? Giler per! Kalau ade api camne pokok ni nak idup.. Hadoiyy!



Nampak tak ape tuh? X nampak? Alamat x lama dah la tuh.. XP Okeyh, kalau tak nampak, kat tengah2 gambar tuh ada pisang. Pisang ni leh wat macam2. Gulai pisang kalau pisang muda. Kalau dah masak boleh makan macam tu jek ataw pun buat pisang goreng. Heheh, makan jek aku taw. Nak share sket, korang reti tak buat serunai daripada daun pisang? Kalau reti cool! Kalau tak reti aku boleh ajar! ^^



Perghhh! Ini kalau buat goreng memang sedap giler r! Menusuk idung bau aroma gorengan dia tuh! Bukan nangkala! Cempedak! Nangka xleh goreng, bleh makan macam tu jek atau pun buat serawa nangka. Lepas goreng, makan isi dia and bijik dia boleh rebus..pun sedap beb! Tapi kalau melepas angin tak tentu hala lepas tuh pandai2la tanggung..hahaha!


Rambutan oooo rambutanla oi!!! Tingginya kau! Kalau dapat kat aku, abehla kau! Heh!


Hahahaha! Dapat gak kat aku! Yeaaahhhh!!!!



Ni manggis yang still lagi intact di atas pokok sebelum selamat aku kerjakan dalam perut aku. Hehehe..


Ni pulak manggis banyak2 dalam raga. Penuh! Untuk dibawa ke pekan nak jual ke pemborong manggis. Ayah aku kata,manggis yang dah nak masak tapi masih lagi kaler ijau2 n purple sket2 tuh menjadi kegilaan orang Jepun. Kita banyak export manggis yang baru2 nak masak tuh ke sana. Tatawla plak aku ape dorang wat dengan manggis tuh selain makan. Kot2la untuk nilai kosmetik ke kan.. Dorang kan kreatif.



Perghhh!!! Ni paling heaven!! DURIANNNNNN!!! Hehehehe, memang rezqi akula. Baru gugur semalam ni ha, adela dalam 6 bijik, dah kopak 3 biji, tinggal 3 tapi aku sempat snap yang 2 bijik ni jek, satu lagik da selamat masuk dalam bonet kete. Hehehe. Pagi tadi sarapan dengan pulut durian.. Ish222! Mantap, sampai skang ase best! ^^

Tu jela nak share.. Hehehehe, bestnye sebab pokok buah2han ada kat keliling umah.

Sekian Lee melaporkan, terbaik dari ladang! XP




3 comments:

  1. Giler HEAVEN dow!!!!!!!!!! lame giler tk mkn manggis!!

    ReplyDelete
  2. ngehahahaha! tawu xper!!!
    sonok2! Nak jemput dtg pun jaoh sngt der..! huuu..

    ReplyDelete
  3. tu baby nenas yg popular kt thai kot..ade benih x?

    ReplyDelete